سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخنی با دوستان

 در عرصه اطلاع رسانی اینترنتی شاید اکنون موقع مناسبی باشد تا برخی از موارد جاری را با شما دوستان در میان بگذاریم .
از روز نخست عزم آن داشتیم تا با رعایت اعتدال و دوری از افراط و تفریط های جاری بتوانیم آیینه ای از چهره واقعی شیعیان و بندگان مخلص خدا در هر لباس و مقامی را به نمایش بگذاریم و از روز نخست نیز اعلام کردیم که این موضوع هدف اصلی ما نیست ، هدف اصلی ، رسیدن به این نقطه است که این بندگان خوب خدا را  با تمام مقام و درجه ای که دارند فقط  قطره ناچیزی از فضایل اهل بیت - ع -  ببینیم ، تا شاید برخی از فضایل ناگفته اهل بیت - ع- از این طریق منتشر شود .

نمی دانیم  چه مقدار توانسته ایم به این هدف نزدیک بشویم و جانهای پاکی که با فطرت خدایی خویش به دنبال دلیل و حقیقت می گردند را سیراب نماییم ، اما امیدواریم که این مختصر توانسته باشد به قدر جرعه ای رفع عطش نماید .

در صورتی که زندگی این بزرگان را به دقت و حوصله بررسی کنیم ، خواهیم دید که اگر اختلافی در روش و سلوک ایشان دیده می شود کاملا طبیعی و بنا به توانایی آن فرد و همچنین ظرفیت و یا ماموریت ایشان دارد . اگر چه یک ویژگی در تمامی آنها مشترک است و آنهم توکل و حرکت در مسیر با توسل خالصانه و بدون ریا به اهل بیت - ع - است .

گله های زیادی از ما شده و می شود که چرا از فلان شخص نام برده اید و از فلان شخص نام نبرده اید .
واقعا تعمد خاصی در میان نیست . از برخی منبع قابل قبولی نداشته ایم ، یا اجازه ای که برای نقل مطالب لازم است به ما داده نشده است ، اما با این حال از بسیاری از بزرگان به صورت غیر مستقیم و در میان نقل حکایات نام برده شده است ، همچنین شاید از کسی در حد فیلم یا عکس یاد کرده باشیم .

  یادآوری می کنیم که فعلا اولویت را به کسانی داده شده  که در شبکه اینترنت مهجور بوده و اطلاع کمی از آنها وجود دارد  طبعا افرادی که معروفیت بیشتری داشته یا دارای سایت مستقل هستند در اولویت های بعدی قرار می گیرند .

 حقیقتا سعی کرده ایم همانطور که قول دادیم در نقل مطالب بی طرف بمانیم  و همینطور سعی شده خود را نیز مخاطب این سخنان و مطالب بدانیم و به اصطلاح نصیحت کننده یک طرفه نباشیم .

  همه دوستان را به رعایت این اصل دعوت می کنیم که اگر در مواجهه علمی با مطالب مطرح شده به هر دلیلی قادر به درک و هضم آن نبودیم از آن بگذریم و با اظهار نظرهای ناثواب آن را بی برکت و خود را دچار خسارت معنوی نسازیم .

 باز هم و با عرض پوزش یادآروی می کنیم ذکر کرامات و یا داشتن آنها برای ما هدف نیست و داشتن یا نداشتن آن فضلیتی محسوب نمی شود .
اگر هم در جایی مطلبی ذکر شده برای شیرین شدن ذائقه خواننده و توجه به مطلب اصلی است . 

از دیگر نکات ضروری که ذکر آن واجب آمده این است که اگر چه با آمدن اینترنت کار جستجو و پیدا کردن مطالب بسیار آسان شده و در اندک زمانی آنچه در جستجویش بوده ایم در جلوی ما خود نمایی می کند ، اما نباید فراموش کنیم که پیدا کردن راه رستگاری و سعادت حقیقی به این نیست که توقع داشته باشیم با زدن چند کلید درها به رویمان باز شده و یا با فرستادن چند ئی میل جواب نهایی حاصل آید ، امثال این سایت فقط می توانند به من و شما یادآوری کنند که حقایق و مسایل بزرگی هست ، مبادا آنها را فراموش کنیم و ...

  خدا را شاکریم که این مطالب و نصایح به ما رسید و شکر می کنیم خدا را که به ما توفیق داد مقدار اندکی از آن را به وسیله این شبکه در اختیار شما بگذاریم .
در مقابل ، شاید ما و شما باید از خودمان بپرسیم که واقعا چه مقدار به آنچه فهمیده ایم عمل کرده ایم ؟
چه مقدار تاثیر واقعی در رفتارهای ما داشته است ؟
آیا فقط عادت کرده ایم که مثلا ماهی یکبار چند صفحه ای را مطالعه و ذوق خویش را سیراب کنیم ؟
یا اینکه سعی در اصلاح خویش هم داشته ایم ؟
آیا وقت عمل برای ما فرا نرسیده است ؟
راضی کردن دل شکسته ای ، بدست آوردن رضایت پدر و مادر ، ادای نماز قضایی و ...
بدیهی است که ذکر لطایف و مسایل اخلاقی در محیط بازی مثل اینترنت رعایت ظرایف زیادی را می طلبد ، در غیر اینصورت خواسته یا ناخواسته برکت کار  و همچنین مطالب ذکر شده از بین رفته و این زحمات بدون نتیجه خواهد ماند .

به همین دلیل است که شما هیچ گاه ندیده اید و انشاالله نخواهید دید ما برای این سایت تبلیغ بکنیم یا بخواهیم آنرا محل درآمد قرار داده و یا توسط آن منفعت یا شهرتی کسب کنیم . همین نکات نیز به نحوی دیگر باید توسط مخاطبین ارجمند آن رعایت شود که به نظر می رسد بازدیدکنندگان گرامی به آن واقف باشند .

در همین جا خالصانه از محضر تک تک شما دوستان برای خدمتگزاران این مجموعه طلب دعای خیر می نماییم .
اگر تا کنون این خدمت بی هیچ توقع یا کمک مادی ادامه یافته است ، مطمئن باشید از دعای خیر همین دوستانی است که از گوشه این دنیای بزرگ نزد خدای متعال دعای خیری کرده است .

با تواضع و فروتنی از تک تک دوستان و اساتیدی که گمنام و بی ادعا با نصایح و راهنمایی ها و همکاریهای خود باعث اصلاح و حرکت این مجموعه شده اند قدردانی نموده و برای همه از درگاه الهی حسن عاقبت را خواستاریم .